Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Fodboldforum - På dansk

 
ForumforsideForumforside  FAQFAQ  SøgSøg  BrugerlisteBrugerliste  GrupperGrupper  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  Støt FanbasenStøt Fanbasen  

 

 SL R25 - FC Midtjylland - AaB

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Kasper

Kasper


Posts : 13
Tilmeldingsdato : 05/04/23

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitimeFre 14 Apr 2023 - 12:01

Rundens første kamp. 
25. runde i alt og 3. runde i Kvalifikationsspillet.

Kampinfo

Dato: 14. april 2023
Kick off: Kl. 19
Sted: MCH Arena
TV: TV3 Sport
Dommer: Jacob Karlsen

Optakt

TT har udtaget truppen, og givet genvalg til alle mand. Det kunne godt tyde på endnu en 4-4-2, måske med Bak på venstreback i stedet for Tychosen, som eneste ændring.
FCM har ikke vundet 3 kampe i streg endnu i denne sæson. Så det er bestemt ikke givet at det sker denne gang, med de udsving FCM har haft.

AaB træner Oscar Hiljemark har været ude og nedtone vigtigheden af kampen for AaB.
Det må næsten være et forsøg på spin, for vinder Horsens over Lyngby i denne runde, er der 11 point op til overlevelse, med 21 at spille om.

Mit bud på de to startopstillinger.
FCMs start 11'er tror jeg ikke indeholder de store overraskelser ift. mit bud nedenfor.
AaB er jeg meget mere i tvivl om. Jeg er dog ret sikker på at Theo Sander ikke får lov at starte i mål. Men om de lige kommer i en 4-2-3-1 eller 4-3-3 ved jeg ikke. Jeg går dog med førstnævnte bud, da de har spillet den formation over en række kampe efterhånden.

FC Midtjylland

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Lineup11

AaB

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Lineup12

Resultat
FCM 2 - 1 AaB

Mit bud er en 2-1 sejr til FCM. Jeg tror det bliver en uskøn affære. AaB har svært ved at score mere end 1 mål pr. kamp, og FCM virker til at være inde i en marginalt bedre stime end tidligere.


Sidst rettet af Kasper Fre 14 Apr 2023 - 18:35, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Niels




Posts : 12
Tilmeldingsdato : 05/04/23

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: Sv: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitimeFre 14 Apr 2023 - 15:18

Det er svært at være direkte uenig i din analyse. Det er svært at forestille sig at Brumado kommer ind efter det brændte straffe, men også fordi Heiselberg er den type angriber som TT gerne vil bruge.

Ingen tvivl om at Hiljemark blot forsøger at fjerne nerver og eventuel snak om sikker nedrykning hvis de skulle tabe når han underspiller vigtigheden. For at bruge et meget populært udtryk blandt spillere for tiden, så har AaB vel otte finaler at spille.

Jeg vælger, som evig optimist, at tro på at Heiselberg endelig får rigtig gang i scoringen, mens AaB forsvaret har travlt med Isaksen. Og mon ikke også Thelander begår et straffe på Isaksen. Og så kommer Simsir ind og leverer en assist eller et mål.
Resultat: 4-1
Tilbage til toppen Go down
Kasper

Kasper


Posts : 13
Tilmeldingsdato : 05/04/23

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: Sv: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitimeFre 14 Apr 2023 - 16:53

Et hurtigt mål kunne godt løsne op for en generelt målrig kamp. Jeg tror bare ikke at TT tør satse meget på en sprudlende offensiv lige nu. 

Det virker nærmere til at være en stabiliseringsfase for FCM, hvor fokus er på at lukke 0 mål ind og score den ene pind mere end modstanderen. 

FCM mangler også stadig en stærk 9'er, men er selvfølgelig muligt at dette er dagen hvor Heiselberg løfter præcis denne rolle.
Tilbage til toppen Go down
Kasper

Kasper


Posts : 13
Tilmeldingsdato : 05/04/23

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: Sv: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitimeFre 14 Apr 2023 - 18:20

Bekræftede opstillinger.

FC Midtjylland (4-4-2): 
Jonas Lössl
Henrik Dalsgaard, Stefan Gartenmann, Juninho, Mads Døhr Thychosen
Oliver Sørensen, Emiliano Martinez, Kristoffer Olsson, Armin Gigovic
Gustav Isaksen, Frederik Heiselberg


AaB (4-2-3-1): 
Nico Mantl
Kristoffer Pallesen, Lars Kramer, Rasmus Thelander, Daniel Granli 
Malthe Højholt, Iver Fossum
Younes Bakiz, Louka Prip, Allan Sousa
Nicklas Helenius
Tilbage til toppen Go down
Niels




Posts : 12
Tilmeldingsdato : 05/04/23

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: Sv: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitimeFre 14 Apr 2023 - 18:47

Men selv uden den sprudlende offensiv bliver der genereret en del chancer alligevel. Især mod OB. Så forhåbentlig skal den bare puttes i kassen. Men det har selvfølgelig traditionelt været en voldsom udfordring når Isaksen ikke har en vild dag på kontoret.
Tilbage til toppen Go down
Kasper

Kasper


Posts : 13
Tilmeldingsdato : 05/04/23

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: Sv: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitimeFre 14 Apr 2023 - 18:54

Det kan du have ret i. Jeg tror egentlig også at AaB vil forsøge at gå meget offensivt fra start, og få rigtig meget af spillet til at foregå via deres kanter, og så bolde ind til Helenius. Tychosen og Dalsgaard kommer på arbejde i dag. Måske særlig Dalsgaard, som ikke har voldsom fart længere Smile (hvis han har haft det... )

Isaksen er en joker. Han er god, men han er bedst når han kan komme fra kanten og ind i banen. Det er lidt sværere i 4-4-2'eren.
Tilbage til toppen Go down
Niels




Posts : 12
Tilmeldingsdato : 05/04/23

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: Sv: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitimeFre 14 Apr 2023 - 21:00

Som tydeligt vist med det mål han lavede i dag. Jeg vil dog sige at han også fik vist sig frem som kreativ OM. Han løb rundt og satte folk op som det passede ham. Lidt mere skarphed og den havde stået 3-0 efter 15. 

Nå. Sådan skulle det ikke gå.
Tilbage til toppen Go down
Kasper

Kasper


Posts : 13
Tilmeldingsdato : 05/04/23

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: Sv: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitimeFre 14 Apr 2023 - 22:13

Nedrykning virker dog trods alt til at være undgået for FCM.

Kunne godt tænke mig at se en offensiv opstilling fra TT, hvor der ofres lidt "positionsbekvemmelighed" på Heiselbergs vegne. Både for at sætte Isaksen op, fordi han er den vigtigste offensive spiller, og fordi jeg gerne vil prøve at se Simsir spille centralt Smile Evt. forsøge at lade Heiselberg/Simsir flyde mellem de to positioner under kampen. Hvis det kan lade sig gøre ..

Og så skal Tychosen væk fra den venstreback i næste kamp.

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Lineup13

Evt. hvor kanterne lidt længere fremme end billedet ovenfor, og Simsir er centralt lige bag dem.

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Lineup15
Tilbage til toppen Go down
Niels




Posts : 12
Tilmeldingsdato : 05/04/23

SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: Sv: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitimeLør 15 Apr 2023 - 10:01

Enig mht. Simsir. Han sætter offensiven virkelig godt op. Et alternativ til ovenstående, der forhindrer Heiselberg/Brumado på kanten (vi så hvordan Brumado er ude af position på kanten under BH) kunne være en 4-5-1, hvor Simsir er venstre kant med frihed, lidt ligesom Sisto havde da han var god. Så kan Ashour også overtage den offensive midt når Olsson ikke gider mere.

Men du har ret. Vi er i et dilemma mht. kun at have 1 rendyrket kant i Isaksen, hvor vi før havde for mange. Med en god kant mere og en mere robust defensiv kunne man også køre Martinez lige foran forsvaret og så Ashour og Simsir som to OM og så Isaksen på højre og unavngiven kant på venstre. I begge tilfælde med kun 1 topangriber. Hvis det ikke er for distuptivt for TT
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





SL R25 - FC Midtjylland - AaB Empty
IndlægEmne: Sv: SL R25 - FC Midtjylland - AaB   SL R25 - FC Midtjylland - AaB Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
SL R25 - FC Midtjylland - AaB
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» SL R26 - AC Horsens - FC Midtjylland

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Danmark - danske turneringer :: Superligaen-
Gå til: